Program 2019 – I

Onsdag den 23. januar 2019 klokken 19.30 – Salen under Ølstykke Bibliotek

Fokus på Grønland, Nordboer, klimaændringer og natur. Grønland – verdens største ø – har oplevet 3 eskimoiske og en nordisk indvandring. Med den sidste blev Grønland en del af det norske og senere dansk-norske rige. Nordboerne forsvandt – var det på grund af klimaændringer, sygdomme eller konflikter med eskimoerne?
Lektor og biolog Uwe Lindholdt vil give os svar, og han vil berette om Grønlands natur, fauna, dyreliv og klimaændringer

Onsdag den 20. februar 2019, kl. 19.00 – Udlejresalen i Udlejre Kirke

Filmaften – find titel og omtale på www.oelstykkesogn.dk under aktiviteter/sognearrangementer eller i den folder, der vil blive fremlagt i kirkerne

Onsdag den 20. marts 2019, kl. 19.00 i Udlejresalen i Udlejre Kirke

Onsdag den 27. marts 2019 klokken 19.00 i salen under Ølstykke Bibliotek

Generalforsamling. Efter generalforsamlingen vil Generalsekretær Peter Jon Larsen give en kort orientering om Foreningen Norden og ”100-året”. Herefter vil foreningen være vært ved et let traktement – dog med drikkevarer for egen regning. I pausen vises en fotoserie over foreningens arrangementer i det forløbne år.
Tilmelding til traktementet hos Johanna Beck Jensen – senest den 20. marts.2019. Tlf. 4717 6480 eller mail johanna_bjensen@yahoo.com

Mandag den 15. april 2019 klokken 20.00

Gallaforestilling i DR´s Koncertsal på Jubilæumsdagen. Forestillingen transmitteres direkte på DR-K

Onsdag den 22. maj 2019 klokken 10.00 – ca. 15.00

Forårsudflugt til Hundested og omegn. Vi har besluttet at aflægge Knud Rasmussens Hus i Hundested et besøg for her at få viden om og indsigt i polarforskerens liv og virke i Nordgrønland. Vi arrangerer efter besøget samlet spisning et sted i Hundested til en fornuftig pris. Mulighed for samkørsel.

Tilmelding til Arne Würtzen , tlf. 3057 8220 eller mail wyrtzen@mail.dk

Onsdag den 5. juni 2019 klokken 14.00 i Ølstykke Præstegårdshave

Grundlovsfest i samarbejde med Menighedsrådet

Alle er velkomne, der er gratis adgang og forfriskninger kan købes.

2019 er et stort Jubilæumsår.

Foreningen Norden fylder 100 år. Det vil blive fejret i hele Norden, og vi vil naturligvis bidrage til festlighederne i Egedal med et  særarrangement ud over vores vanlige program. Vi er i gang med forberedelserne til arrangementet i september 2019, og vi vil lægge de kommende aktiviteter på hjemmesiden, når arrangementerne er klar – glæd Jer til hele 2019!